CINE SUNTEM ȘI CE REGULI APLICĂM ÎN CE PRIVEȘTE PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE
Societatea Global Assistance Services SRL, cu sediul în Bucureşti, Str. Săgeții, nr. 2, et. 3, Sector 2, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J40/13401/2017, Cod Unic de Înregistrare 38020781, prelucrează date cu caracter personal în cadrul derulării activității sale, inclusiv în vederea furnizării de servicii legate de constatare și suport pentru soluționarea de dosare de daună deschise în temeiul polițelor de asigurare, la instrucțiunile societăților de asigurare-reasigurare care ne-au angajat în acest sens.
Toate prelucrările de date, atât în calitate de operator de date cu caracter personal, cât și în calitate de împuternicit al altor operatori, se derulează în strictă conformitate cu prevederile legale ce reglementează prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (inclusiv Regulamentul General privind Protecția Datelor nr. 679/2016), precum și cu prevederile legale ce reglementează activitatea de asigurare, relațiile de muncă, securitatea cibernetică, asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, păstrarea și arhivarea documentelor și orice alte prevederi legale ce ar putea fi incidente.
Responsabilul cu protecția datelor desemnat de către Global Assistance Services SRL poate fi contactat de către dvs. la adresa de e-mail dpo@globalassist.ro. De asemenea, puteți accesa informații privind informarea asupra politicilor de protecție a datelor, precum și detalii suplimentare referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal și drepturile dvs. în legătură cu aceste prelucrări, pe site-ul Global Assistance Services (www.globalassist.ro).
CE DATE PERSONALE PRELUCRĂM
Politica noastră este de a informa în mod specific persoanele vizate cu privire la datele personale colectate și prelucrate în fiecare caz în care se întâmplă acest lucru (de exemplu, la transmiterea unei solicitări sau a unui răspuns la vreo solicitare, la încheierea unui contract, la recepționarea unui CV etc.).
De pildă, în cazul în care ne transmiteți o solicitare prin intermediul site-ului sau direct pe adresa de e-mail asistenta@globalassist.ro, vom colecta date personale privind: adresa de e-mail si datele de contact ale persoanei sau ale reprezentantului companiei care ne contactează, incluse în solicitare (exemplu: nume, prenume, email, număr de telefon).
Prelucrăm de asemenea date atunci când ne vizitați locația (de pildă, numele) sau website-ul (de pildă, adresa IP de accesare a site-ului). Datele sunt necesare în vederea asigurării pazei și protecției în locațiile Global Assistance Services, precum și în vederea asigurării și îmbunătățirii funcționării și informațiilor oferite online de Global Assistance Services).
Categoriile de date personale ce pot fi prelucrate și modul de prelucrare a acestora de către Global Assistance Services în activitatea de furnizare a serviciilor legate de daunele în asigurări sunt strict stabilite de operatorii de date (societățile de asigurare-reasigurare) pentru care prestăm aceste servicii și vă rugăm să vă adresați direct acestora pentru detalii.
SCOPURILE ȘI TEMEIURILE DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Pentru situația în care Global Assistance Services acționează ca operator de date, scopurile și temeiurile de prelucrare a datelor cu caracter personal pot fi:
- consimțământul dumneavoastră, atunci când l-am obținut în mod explicit
- aducerea la îndeplinire a contractelor la care suntem parte și, după caz, a obligațiilor legale care ne revin, potrivit legislației în vigoare, de pildă, în cazul comunicărilor sau raportărilor către autoritățile, instituțiile sau agențiile de stat sau guvernamentale abilitate
- interesul legitim al Global Assistance Services pentru activități precum: efectuarea de analize statistice și raportări interne sau către alte entități ale grupului din care Global Assistance Services face parte, verificarea integrității și conformității persoanelor vizate, prevenirea fraudelor, gestionarea eventualelor dosare în instanță și a fazei pre-litigioase, asigurarea măsurilor de securitate necesare, contactarea persoanelor cu care trebuie să interacționăm pentru derularea activității etc.
CATEGORIILE DE DESTINATARI CĂTRE CARE SE POT TRANSMITE DATELE PERSONALE COLECTATE
- autoritățile statului (inclusiv autorități fiscale, autorități de protecție a consumatorilor, precum și cele din domeniul asigurărilor, organele statului competente în materie penală), ca urmare a unei obligații legale a Global Assistance Services;
- furnizorii implicați în mod direct / indirect în activitatea noastră (ex. dezvoltatori de servicii IT, agenți constatatori de daună, furnizori de call-center și asistență în domeniul asigurărilor, clinici medicale partenere și service-uri auto partenere, alți operatori de prestări servicii reparații etc.);
- alte companii din cadrul Grupului VIG (la nivel național și/sau internațional);
- instanțe judecătorești sau arbitrale, notari publici, avocați, executori judecătorești, birouri de traduceri, alte servicii autorizate, experți evaluatori, după caz.
TRANSFERUL DATELOR PERSONALE ÎNTR-O ȚARĂ DIN AFARA SPAȚIULUI ECONOMIC EUROPEANE
În principiu, nu transferăm în calitate de operator date personale în afara UE și SEE. Global Assistance Services ar putea să transfere datele personale către alte companii din afara sau din cadrul Grupului VIG, aflate în exteriorul Spațiului Economic European. Astfel de transferuri pot avea loc numai dacă organizația sau statul respectiv, către care se intenționează a se efectua transferul, pot să asigure un nivel de protecție adecvat conform cerințelor din Regulamentul General privind Protecția Datelor. Transferul de date către o organizație internațională sau către un stat a cărui legislație nu prevede un nivel de protecție adecvat, recunoscut printr-o decizie de adecvare emisă de Comisia Europeană, este posibil numai dacă există garanții suficiente cu privire la protecția drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate, stabilite prin contracte/acorduri încheiate cu furnizorii/prestatori de servicii către care se realizează transferul datelor sau în alte modalități legale, de la caz la caz.
PĂSTRAREA DATELOR PERSONALE
Datele personale vor fi păstrate atât timp cât este necesar pentru scopurile menționate mai sus sau pe perioada de timp prevăzută de dispozițiile legale generale, precum și cele aplicabile în materie de asigurări, în acord cu Nomenclatorul Arhivistic aplicabil la nivelul Global Assistance Services.
Dacă v-ați dat consimțământul pentru prelucrarea acestor date în scop de marketing, datele personale colectate vor fi păstrate până când ne veți anunța cu privire la retragerea consimțământului acordat în acest scop.
DREPTURILE PE CARE LE AVEȚI ÎN CEEA CE PRIVEȘTE DATELE DUMNEAVOASTRĂ PERSONALE
În legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în calitate de operator de date, în baza condițiilor specificate în Regulamentul General privind Protecția Datelor nr. 679/2016, vă puteți exercita oricare dintre următoarele drepturi:
Dreptul de acces la datele cu caracter personal
Vă permite să obțineți din partea noastră o confirmare a faptului că Global Assistance Services prelucrează sau nu, în calitate de operator, date personale care vă privesc și ce astfel de date sunt prelucrate, precum și detalii despre prelucrare.
Dreptul la rectificare
Presupune dreptul de a solicita rectificarea sau actualizarea datelor cu caracter personal inexacte sau incomplete care vă privesc sau completarea acestora, atunci când acestea sunt incomplete.
Dreptul la ștergerea datelor sau „dreptul de a fi uitat”
Presupune dreptul de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal care vă privesc, în anumite circumstanțe. Vă rugăm să rețineți că legislația în vigoare prevede o serie de situații de excepție, în care nu se poate da curs cererii de ștergere a datelor.
Dreptul de a vă retrage consimțământul
Consimțământul poate fi retras în orice moment, atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal care vă privesc a fost efectuată pe baza consimțământului dumneavoastră, cu consecința sistării prelucrării, fără a fi însă afectată validitatea prelucrărilor anterioare acestei retrageri.
Dreptul la restricționarea prelucrării
Presupune dreptul de a solicita și de a obține restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal care vă privesc, în anumite circumstanțe, precum: situația în care persoana vizată contestă exactitatea datelor, pentru o perioadă care îi permite operatorului să verifice exactitatea datelor; prelucrarea apare ca ilegală, iar persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor; nu mai avem nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar ele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; d) persoana vizată s-a opus prelucrării, pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate.
Dreptul la portabilitatea datelor
Presupune dreptul de a primi datele cu caracter personal care vă privesc și pe care ni le-ați furnizat sau de a cere să fie transmise unui alt operator, în cazul în care prelucrarea datelor s-a efectuat în baza consimțământului dumneavoastră sau a contractului încheiat cu noi. Acest drept poate fi exercitat numai în măsura în care prelucrarea datelor furnizate a fost efectuată prin mijloace automate.
Dreptul la opoziție
Presupune că, în orice moment, aveți dreptul de a vă opune, din motive legate de situația particulară în care vă aflați, prelucrării datelor cu caracter personal în anumite circumstanțe, precum: (i) prelucrarea se întemeiază pe interesul nostru legitim și acesta nu prevalează asupra intereselor, drepturilor şi libertăţilor persoanei vizate; sau (ii) prelucrarea are drept scop marketingul direct.
Dreptul de nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată a datelor dumneavoastră, inclusiv crearea de profiluri, care produc efecte juridice sau care vă afectează semnificativ
Presupune că aveți dreptul de a solicita intervenție umană din partea Global Assistance Services, de a vă exprima punctul de vedere și de a contesta decizia.
Dreptul de a depune o plângere sau de a vă adresa justiției
Puteți formula o plângere la Global Assistance Services (conform datelor de contact menționate mai jos) și/sau la autoritatea competentă privind protecția datelor – Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, la următoarele datele de contact:
Website: http://www.dataprotection.ro/;
E-mail: anspdcp@dataprotection.ro;
Adresa: B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, România;
Telefon fix: +40.318.059.211, +40.318.059.212
Aveți, de asemenea, dreptul de a vă adresa justiției.
Pentru exercitarea drepturilor dumneavoastră sau pentru a obține informații suplimentare asupra prelucrării datelor cu caracter personal, vă puteți adresa Responsabilului cu Protectia Datelor Personale din cadrul Global Assistance Services:
- prin e-mail la adresa dpo@globalassist.ro;
- prin poștă la adresa: Global Assistance Services, Str. Sagetii nr. 2, Et. 3, Sector 2, București;
- depunând personal o notificare semnată olograf la sediul Global Assistance Services menționat mai sus.
Comentarii recente